niksen en vanallessen. - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Tessa Glabbeek - WaarBenJij.nu niksen en vanallessen. - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Tessa Glabbeek - WaarBenJij.nu

niksen en vanallessen.

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Waar ik normaal duizend woorden kan schrijven over de domste dingen loop ik nu bij elk woord vast. Verwacht dus geen uitgebreide update met mooi verfrumselde zinnetjes, dat gaat momenteel gewoonweg mn hersens niet door, 't spijt me.

Het is koud, het regent veel en ik ben al meerdere malen als een verzopen katje over straat gestrompeld. Het typisch Engelse weer zullen we maar denken.

Morgen ga ik afscheid nemen van mijn ouders, ik zie ze niet tot aan kerstmis dus dat zal wel even wennen zijn. De afgelopen dagen waren zij in Torquey en morgen komen ze even langs voor ze de trein op gaan.

De afgelopen dagen gingen prima, moet wel eerlijk toegeven dat ik me een beetje verveeld heb. Maar ach, stilte voor de storm zullen we maar denken. Ik kijk wat tv, films, lees boeken en struin winkels af in de hoop wat vermaak te vinden. Vandaag ben ik helemaal naar TK-maxx gelopen, ik dacht dat het om de hoek was maar helaas. Een halfuur door de regen gelopen met open schoenen en een primark regenjas (die het toch minder goed deed dan ik dacht...) kwam ik de winkel eindelijk tegen. Een paar sportschoenen gehaald en een hardloop legging die later deze avond te groot bleek te zijn. Tijdens het rennen zakte hij van mijn kont af, behoorlijk beschamend.

Morgen dus even terug om hem te ruilen tegen een kleiner exemplaar... We hopen maar dat t droog is morgen.

Engels gaat nog niet zo geweldig als ik hoopte, afgelopen week stond ik bij de ASDA aan de kassa te kletsen met de cassier (ja het was een meneer wat is de mannelijke versie van cassiere? ) toen hij me vroeg " cashback?" Ik keek hem niet begrijpend aan en mompelde "excuse me?" Drie keer moest hij het herhalen en uitleggen tot ik snapte wat hij bedoelde (Nou ja, snappen... Ik heb 'nee' gezegd. Eigenlijk weet ik nog niet precies wat t is, volgns mij is dat gewoon geld bij pinnen ofzo?) Verder gelukkig nog geen mega struikelingen gehad.

Oh nog zoiets lastigs! Sociale situaties, hoe moet je daar op reageren? Dat is iets wat ik echt moeilijk vind. Vooral ook wat acceptabel is en wat niet etc. Zo weet ik niet of ik zomaar op de deur van mijn huisgenootje kan kloppen of dat dat niet netjes is. Ook wist ik afgelopen week niet hoe ik moest reageren toen mijn huisbazin vertelde dat haar man begin dit jaar was overleden. Ik kan de woorden gewoonweg niet vinden in mijn hoofd. Terri (mijn huisgenoot) vroeg afgelopen week ook hoe het leensysteem voor studenten in Nederland in elkaar zat. Ik snap dat systeem nog niet eens als 't in 't nederlands wordt uitgelegd, laat staan het vertalen in 't Engels! maar goed, we blijven gewoon oefenen.

Koken gaat tot nu toe niet vlekkeloos, vandaag liet ik het brandalarm afgaan dus misschien gaan we morgen toch maar gewoon voor een tosti of iets dergelijks.

Gewassen heb ik nog niet, ik durf het stiekem niet aan gezien ik doodsbang ben dat ik al mijn kleding en handdoeken dezelfde kleur geef... (nu heb ik mega veel zwart dus op zich zal t wel meevallen...)

Goed, mijn dagen zijn dus niet geweldig gevuld momenteel, mijn huisgenootje is heelr erg aardig maar moet veel werken dus heel veel heb ik haar nog niet geproken. Ik wacht ook nog op mijn 2 andere huisgenootjes en op t moment dat mn school begint. Dan denk ik dat ik wat meer mensen leer kennen en ook werkelijk met anderen wat kan afspreken etc. haha. Shannon (ander huisgenootje) heeft me in ieder geval via Facebook verzekerd dat zij me wel een keer op sleeptouw neemt om de pubs and clubs in de omgeving te laten zien. Ik ben benieuwd!

Voor nu blijf ik nog even in mijn Minnie-Mouse-onesie op m'n bed filmpjes kijken. Aju, tot schrijfs.

  • 10 September 2013 - 09:45

    Ilse :

    Hoi Tessa,

    Wat leuk om nou jou reis verslag te lezen! Ik wil je heel veel succes toe wensen en heel veel plezier.
    Het zal best snel wennen, zeker als je daar nieuwe mensen kent.
    Echt een super ervaring!!

    Groetjes van Ilse

  • 11 September 2013 - 18:12

    Oma Koosje:

    Lieve Tessa
    Leuk dat we zo contacht kunnen hebben.
    Het komt allemaal best in orde,als je maar geduld hebt.
    Op dit moment zijn Mama e Papa weer terug naar huis dus zal je het even exstra moeilijk hebben.
    Wij denken allemaal aan jou.
    Heel veel liefs van Oma Koosje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Tessa

Hoi! In september dit jaar ga ik een halfjaar in Canterbury, Engeland studeren. Om al mijn verhalen op één plek te bewaren heb ik deze waarbenjijnu aangemaakt. Volg me om op de hoogte te blijven van alle verhalen :) Groetjes Tessa

Actief sinds 29 Juni 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5499

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 31 Maart 2014

Studeren in Canterbury!

Landen bezocht: