ben ik weer - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Tessa Glabbeek - WaarBenJij.nu ben ik weer - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Tessa Glabbeek - WaarBenJij.nu

ben ik weer

Blijf op de hoogte en volg Tessa

30 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven, en als ik eerlijk moet zijn is er aardig wat gebeurt! Niets drastisch, maar ik heb wel van alles gedaan.

Ik ben op stap geweest, heb een heerlijke meidenavond gehad met de Amerikanen en een Zweeds meisje en ben vandaag voor 't eerst naar de universiteit geweest.

Gelukkig begin ik wat meer connecties te krijgen, ik heb nu vooral veel contact met Bianka, een Hongaars meisje dat akelig veel weg heeft van een mix van Emma Watson en mijn voormalige balletlerares Dimitra.

Bianka doet heel veel dezelfde vakken als ik doe en dus spenderen we veel tijd samen. Ze had me snel voorgesteld aan het vriendengroepje dat zij tot nu toe opgebouwd had en binnen een paar minuten had ik een klik. Het is zo fijn om mensen te leren kennen en dat iedereen zo open voor elkaar staat.

Vorige week donderdag vroeg Bianka dan ook meteen of ik die avond meeging naar een muziekavond en daarna naar een pub met haar en wat vrienden. Ik besloot ja te zeggen (regel nr. 1: zeg ja tegen elke activiteit die je leuk lijkt!) en het bleek een super gezellige avond te worden. Het begon met een optreden van de lerarenband (I know, klinkt suf he?) en eindigde in de Jolly Sailor; een ontzettend leuke pub op loopafstand van mijn huisje.

Die avond kwam ik ook Crystal en Sadie tegen, twee van de Amerikaanse meisjes die ik al eerder had leren kennen, en ik ontmoette nog meer mensen via zowel Bianka als de Amerikanen. Ik werd ook meteen meegevraagd naar het strand en een avondje stappen.

Zodoende stonden we een avond later te dansen op de dansvloer(en) van Club Chemistry. Ik voelde me nogal een clowntje doordat ik me had aangepast aan de Engelse uitgaanslook. Rode lipstick, getoupeerd haar en nepwimpers. Heerlijk vind ik dat tutten voor een feestje, in Nederland (valkenswaard dan) is het niet echt een gewoonte om zo uitbundig te gaan. Engelse meisjes gaan hier trouwens ook met blote benen op stap, ik weet nog niet of ik me daar aan durf te wagen.

Afgelopen week heb ik ook nog even geskyped met oma Koosje en Carice, ontzettend leuk om ze zo toch even te zien. Ook al is 't op afstand en kan ik ze niet knuffelen, toch is het fijn om bekende gezichten te zien via skype! zo heb ik ook al meerdere skype-dates gehad met mijn beste vriendinnetje Chantal en mijn vriend Dennis (eervolle vermelding: vandaag is onze 1 year anniversary. Tijd vliegt!)

Vandaag was mijn allereerste schooldag. Het was interessant. Totaal anders dan in Nederland en enorm wennen aan het Engels. Je kunt toch niet alles zeggen en uitleggen wat je zou willen. Gezien er wat mis bleek te zijn met m'n learning agreement (nou ja, niet mijn schuld want blijkbaar werden de lessen niet meer gegeven...) doe ik deze week allerlei vakken en kies ik dan welke ik ga volgen.

Vandaag had ik Good news and Bad news (ontiegelijk saai; praktisch een herhaling van alles dat ik in Nederland al heb gehad) en Sex and Texts (ja, dat gaat echt, over seks. Expliciet, onbeschaamd, alles. Heel erg interessant om de theorieen van verschillende wetenschappers te horen en ook om het verschil te leren tussen Sex (als in feitelijk geslacht) en gender (als in cultureel geslacht).

Ook heb ik vandaag een kijkje genomen bij twee verenigingen. Ze hebben hier serieus overal een vereniging voor. Is hij er niet; mag je er een opzetten. Zo leuk! hadden ze dat in Utrecht ook maar. Ik heb vandaag gekeken bij Sorority (wat een soort van meiden/sisterhood ding is) en drama society (ZO leuk, je kunt ook het deel van make up en outfits doen!) Er wordt momenteel ook gewerkt aan een harry potter society dus ik hoop hard dat ik daarbij kan!

Morgen ga ik Youth studies proberen, wat me ook erg leuk lijkt. In de avond heb ik een lesje Zumba gepland staan, wat maar 1 pond kost. Deze week ga ik zumba, badminton en netball proberen, allemaal voor 1 pond per keer. Dat is goedkoper dan een biertje, haha!

Voor nu denk ik dat ik dit verslag ga eindigen. Ik heb morgen om 9.00 uur al les, en ik ben doodop (vandaag was een dag van 13.00 tot 20.30... pffff

Welterusten!

liefs xxxx


  • 01 Oktober 2013 - 00:32

    Oma Koosje:

    Lieve Tessa
    Veel succes op je eerste schooldag.
    En bedankt voor het leuke verslag.
    Liefs Oma Koosje

  • 01 Oktober 2013 - 02:55

    Gerard:

    Dag lieverd,

    Bog gefeliciteerd met je aniversity. En leuk om te lezen dat je flink aan het blenden bent. Volgens mij heb je het goed naar je zin. Kijk alweer uit naar je volgende verslagje. Liefs, Pap.

  • 01 Oktober 2013 - 08:41

    Hermiëlle Bloem:

    Hoi Tessa, volgens mij gaat het helemaal goed komen met jou daar in Engeland. Ontzettend knap van je dat je dit avontuur bent aangegaan! Leuk om je verslagen te lezen, blijven we een beetje op de hoogte. Succes daar en geniet ervan, voor je het weet ben je weer thuis! Groetjes,
    Hermiëlle

  • 01 Oktober 2013 - 09:01

    Mama:

    Wat heerlijk je berichten te lezen. Vooral als ik wakker word en lekker in bed je relaas kan lezen. Fijn dat je al zoveel mensen hebt leren kennen en dat er iemand is waar je de lessen meekan volgen. Je wordt nog een echte Engelse. Leer ze. Maar vooral: geniet ervan.
    Knuffel van mama.

  • 02 Oktober 2013 - 23:03

    Angela:

    Hi Kanjer,

    Het blijft leuk je verslagen te lezen, zo te lezen red je je wel, je hebt al veel ondernomen. En dat je deze week gaat sporten, GOED ZEG, hou vast en inderdaad beter dan een pilske!
    Have fun!
    Groetjes,
    Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Canterbury

Tessa

Hoi! In september dit jaar ga ik een halfjaar in Canterbury, Engeland studeren. Om al mijn verhalen op één plek te bewaren heb ik deze waarbenjijnu aangemaakt. Volg me om op de hoogte te blijven van alle verhalen :) Groetjes Tessa

Actief sinds 29 Juni 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 5473

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 31 Maart 2014

Studeren in Canterbury!

Landen bezocht: